Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان
Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان

نگرانی پزشکان کابل از آلودگی هوا و شیوع امراض

اداره ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان با ابراز این مطلب روز پنجشنبه گفته است که بکارگیری مواد سوخت بی کییفت و پالایش ناشده هوا در کنار آلوده ساختن هوا موجب شیوع بیماری های خطرناک نیز میگردد.


 
ادامه مطلب ...

از حصار تا عروج


 

از حصار تا عروج

ببخش!زن !چه کشیدی ز دست مرد ببخش

هزار درد کشیدی بیا و درد ببخش

تن لطیف تو از دست این جهان کثیف

تپید در قفس از گریه های سرد ببخش


 
ادامه مطلب ...

ضرر میلیاردی به مردم افغانستان از طرف زورمندان


 ضرر میلیاردی  به مردم افغانستان از طرف زورمندان 


 سازمان دیده‌بان شفافیت افغانستان، امروز با نشر کلیک گزارشی گفته است که ‘اقتصاد افغانستان در تصرف زورمندان’ است و این باعث شده که مردم عادی سالانه میلیاردها دلار متضرر شدند. 

براساس این گزارش شماری از وزیران کابینه، نمایندگان شورای ملی، والی‌ها، فرماندهان پلیس و معاونان وزیران، سیستم اقتصادی را دراین کشور قبضه کرده‌اند.

گزارش ۳۷ صفحه‌ای دیدبان حقوق بشر براساس مصاحبه با صد تن از بازرگانان، متخصصین اقتصادی و سیاستمداران در ولایت‌های کابل  در مرکز ، هرات در غرب، بلخ در شمال، بامیان در مرکز و ننگرهار در شرق افغانستان تهیه شده‌است.

یما ترابی، رئیس سازمان دیدبان شفافیت افغانستان امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که این افراد که ما به آنان تصمیم گیرندگان سیاسی می‌گوییم " خانواده‌های شان  در بانکها و شرکت‌های بزرگ سهم دارند که مردم نیز شاهد آن هستند."

  ادامه مطلب ...

کودکان روی جاده های شهر!




الا ای کــودک معصــوم افغـــان

چــرا استی چنین زاروپریشــان


  ادامه مطلب ...

عمل بی شرمانه بریدن لب و بینی زنی در هرات توسط شوهرش



این سلاخی بیرحمانه زمانی صورت گرفت که شوهر معتاد به مواد مخدر از همسرش می خواهد تا زیور آلاتش را به او تسلیم نماید اما زن مقاومت نشان داده و در مقابل این درخواست ایستادگی می کند همین عامل سبب گردیده تا شوهر ابتدا گوش خانمش را بریده، بر فرقش ضربات چاقو را وارد کرده و سپس لب و بینی اش را ببرد.


  ادامه مطلب ...