Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان
Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان

دختری که بی گناه به آتش کشیده شد


 امروز زنی در منطقه ی شاه دو شمشیره کابل قرآن را آتش زد . مردم بی فرهنگ و نادان این زن را که نه هویتش و نه انگیزه ی این حرکتش را می دانستند با نعره ی بلند الله اکبر در مقابل مجری قانون " پولیس " تا جایی که امکان داشت این زن را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و تعدادی گفته اند : این است عاقبت کسی که  با دین خدا بجنگد و سپس این زن را به آتش کشاندند بدون اینکه دلیل حرکت این زن را بدانند. تعدادی هم خوش غیرت با دوربین های موبایل خود لحظه ها را ثبت کردند.


 

واقعا متاسفم برای همه مان سوال : بارها و بارها قرآن ها در مساجد به دلیل حمله ی طالبان سوخت چرا این مسلمان نما ها از خود عکس العملی ندادند؟ چرا پولیس در مقابل چنین حادثه یی سکوت کرد ؟ چرا تاکنون محکمه ی صحرایی صورت میگیرد ؟ آیا این کشور از خود قانون اساسی دارد یا خیر ؟ کابل نشینان که اینگونه برخورد کنند از مردم دیگر ولایات که از رشد فکری دور مانده اند دیگر گله یی نیست. امروز باری دیگر مردم با این حرکت خود افکار طالبانی و داعشی خود را به نمایش گذشته و آن را تایید کردند. آری اینجا افغانستان است با مردمانی خشکه مذهب که نه واقعیت را می بینند و نه صدای دادخواهی کسی را می شنوند فقط  با استفاده از نام اسلام بی گناهی را زنده زنده  آتش می زنند.v
 

گفتگو با حنیفی در نظارت خانه

با آقای حنیفی یک تن از پناهجویان افغان که به گونه ی اجبار اخراج شده است گفتگو کردم. ایشان می گویند قرار است وی همراه با ۳ تن دیگر  فردا با وزیر امور مهاجرین و همچنان سفیر کشور سویدن ملاقات کنند. آقای حنیفی از عدم اعتماد به مقامات صحبت کردند. جزییات بیشتر فردا از طریق صفحه ی من یا ذکی جان خلیل ارایه می شود.

روش تدریس علمای دینی

این هم روش تدریس علمای دینی در خیر خانه ی کابل
دولت هم  در مقابل این انگل های جامعه که خود عامل خشونت و وحشت هستند  سکوت می کند زیرا خود دولت متشکل از همین انگل هاست. تاجران دین که غرق شهوت اند ذهن کودکان را از خردسالی آلوده به خشونت و وحشت می کنند. عکس برگرفته از صفحه ی ظاهر جان قادری

حلال و حرام بودن برگزاری جشن نوروز در بین مردم افغانستان

امروز سری به صفحه ی فیسبوک زدم
سال نو نزدیک است و حلال و حرام بودن برگزاری جشن نوروز در بین مردم افغانستان باز در این روزها مطرح می شود. تعدادی به این عقیده هستند که چون ما مسلمانیم فقط ۲ عید " فطر و قربان " را باید برگزار کنیم و نوروز آیین زرتشتی ست.

  ادامه مطلب ...

اولین سالگرد شهادت سردار احمد و فامیلش

چه زود از مرگ سردار احمد ژورنالیست افغان و فامیلش  یک سال گذشت . اما این یک سال برای ابوذر و دیگر بازماندگان این فامیل هر روز مثل سال گذشت. هر لحظه برای این فامیل زندگی مثل جهنم شد. نوروز سال ۱۳۹۴  زخم های فامیل, دوستان و همکاران  سردار باری دیگر تازه می شود.

 

ادامه مطلب ...