Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان
Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان

خطاب به بانو دلیل

احمد جواد باشنده ولایت بغلان به دلیل فقر اقتصادی و بیکاری خود را امروز به دار آویخت آیا به نظر شما و طبق بررسی های وزارت شما آیا یک درصد مردم از مشکلات روانی رنج می برند؟ 


بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در جهان از گرسنگی رنج می‌برند

در کنفرانس سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل گفته شد در جهان هنوز ۸۰۵ میلیون نفر از گرسنگی رنج می‌برند و حدود یک سوم از مواد غذایی تولیدشده به دست مصرف‌کنندگان نمی‌رسد یا به هدر می‌رود .در کنفرانس سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) گفته شد که در جهان هنوز ۸۰۵ میلیون نفر از گرسنگی رنج می‌برند و حدود یک سوم از تمام مواد غذایی تولید شده در جهان اصلا به دست مصرف‌ کنندگان نمی‌رسد یا به هدر می‌روند. از سوی دیگر در حالی جان تعداد زیادی از مردم جهان در خطر است، از پول مسلمانان جهان عرب ها برای دختران شان کمود (توالت) طلایی می سازند.


Stop deportation gathering in Gothenburg

Demonstration in Gothenburg to stop deportation of Naser Haidary and others in the detention center.


عید قربان

عید قربان زمانی برایم خوشایند است که روز خوشی زمانی که به بیرون می روی روی سرک ها کودکی با لباس های ژنده و سرو صورتی آلوده با خاک و پاهای برهنه برای ١ قران پشت شیشه ی موترت نایستد. یا در چشم های مرد و زنی از فقر ناامیدی دیده نشود. زیر بناهای اقتصادی افغانستان استوار باشد و جامعه فقر زدایی شود آن زمان عید هم خوشایند است و حج رفتن و قربانی کردن روا.عید امروزه با این شرایطی که مردم ما دارند برای حاجی صاحب هایی که بار چندم است به حج می روند و هیچ از فلسفه ی قربانی حضرت مبارک باشد برای من که هیچ خوش آیند نیست. به امید روز های بهتر برای مردم جهان و به خصوص افغانستان.

خانه ی خدا همین جاست

 

 

با رسیدن ماه ذی الحجه مسلمانان جهان برای ادای فرض و برای توبه از گناهان به سوی عربستان برای زیارت خانه ی خدا سفر می کنند.سال گذشته با سفر ٢٥ تا ٣٠ هزار شهروند افغانستان را به مقصد عربستان ترک کردند.به گفته ی مقام های وزارت حج و اوقاف ٩٠ میلیون دالر نیز به مصرف رسیده است.تعداد زیادی از هموطنان هم از کشور های غربی سالیانه به سوی زیارت حج می شتابند تا روح خود را در خانه ی خدا تطهیر کنند.اما غافل از این که خدا از رگ گردن هم به ما نزدیکتر است و برای استغفار نیازی به رفتن راه دور نیست.گاهی ما آدم ها فراموش می کنیم خدا چقدر به ما نزدیک است و از یاد می بریم که خداوند به بندگانش که از طریق ادیان مختلف او را می پرستند بارها دستور همدلی و حمایت از یکدیگر را داده است.


 
ادامه مطلب ...