Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان
Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان

کابوس یک لقمه نان

این روزها مردم در افغانستان کابوس یک لقمه نان و بی کاری را می بینند.

حمله ی انتحاری در خوست

حمله ی انتحاری در خوست جان ۲۵ نفر را گرفت این حمله در نزدیکی یک پایگاه مربوط به نیروی آمریکا رخ داده است. از وزیر محترم صحت عامه و دولت خواهش می کنم پروسه ی توزیع تابلت های ضد بارداری و همچنان کاندوم را روی دست بگیرند تا مانع تولید نسل و کشته شدن انسان ها توسط مخالفین و موافقین و این و آن در منطقه ی جهنم مانندی به نام افغانستان شوند مردم دیگر طاقت از دست دادن عزیزانشان را ندارند.

سوال


بی خاصیت تر، وطن فروش تر، هموطن فروش تر، نوکر، چپاولگر تر، خودخواه تر و درنده تر از دولتمردان افغانستان کسی دیگر را سراغ دارید؟ هر روز که اخبار افغانستان را مرور می کنیم با کوهی بدبختی مواجه می شویم. وطن که به دست بیگانگان افتاده، اقتصاد که خدا را شکر نداریم و کاسه ی گدایی مان پیش این کشور آن کشور دراز است. بدبخت ترین مردم روی دنیایم، در تولید مواد مخدر که جایگاه خود را داریم ، بی قانون تر از افغانستان خود افغانستان است، مسایل اجتماعی و فرهنگی که آبروی برای ما در کل دنیا نگذاشته " آمار خشونت ها و مشکلات خانوادگی، اجتماعی روز به روز رو به افزایش است " و هر روز هم هموطنان ما قربانی سیاست های چاپلوسان و نوکران می شوند. به چه دل خوش کنیم پس ؟

چقدر ملت ما بیکار و با تاسف تعدادی بیمار تشریف دارند


یک روز کاربری یکی از مجریان حمله ور شده و او را هک می کنند و پس از تجاوز به حریم شخصی دیگران عکس هایش را منتشر کرده و برای جمع آوری لایک از ملت غیور و مثلا ناموس پرست درخواست ارسال لعنت و به اشتراک گذاری می کنند این هم از مسلمان بودنشان یکی بگوید به ما چه که کی چکار می کند ما همیشه برای دیگران قاضی خوبی هستیم اما یادمان می رود در خفا خودمان چه اشتباه هایی را که مرتکب نمی شویم.روز دیگر یکی را با دیگری پیوند می زنند چرا چون زن بوده و در افغانستان اگر زن یا دختری دستاورد اقتصادی داشته باشد و یا در اجتماع فعال باشد  به دیده ی بد به وی می نگرند و به هر شکلی از اشکال شده باید به وی آسیب برسانند. ای ملت ناموس پرست آیا اگر پستی از خواهر، مادر یا زن خودتان منتشر شود اینگونه دست به دست می چرخانید؟ پس دم از ناموس پرستی نزنید. روز بعدی هم به لباس پوشیدن و الا ماشاالله دیگران کار دارند و مسلمان بودن و یا افغان بودن دیگران را زیر سوال می برند. روز دیگر هم یک لیست از مجریان به نام افرادی که ضد منافع ملی کار میکنند تهیه شده و دست به دست می چرخد و هزاران حرف و حدیث پوچ که هیچ فایده یی برای پیشرفت ذهنی و اجتماعی خودشان ندارد. خسته ام از اینهمه پسرفتگی اجتماعی و فرهنگ

ملت با هزاران چالش سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سر خود را مثل کبک زیر برف کرده اند و خود را با چنین حرف ها صبح تا شب خود را مصروف می کنند بعدش هم توقع پیشرفت را هم دارند.

مقایسه ی برخورد دولتمردان با مرد و زن

امروز وقتی قدردانی های رییس جمهور و وکلا را از عیسی خان دیدم خیلی خوشحال شدم اما یاد شیر زنی افتادم که با کشتن ده ها طالب هیچ  یک از دولتمردان و مقام داران از وی قدردانی نکردند. ریزه گل زنی که همراه با خانواده اش با دل و جان در مقابل دشمن وطن جنگید. امروز بیشتر از همیشه دیوار بلند تبعیض جنسیتی در جامعه ی خود را احساس کردم