Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان
Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان

تنبیه غیر انسانی ۴ شاگرد افغان در یکی از مکاتب ( مدارس ) تهران

سال هاست دولت ایران رفتار نامناسبی با اتباع دارد. مهاجرین افغان نیز در میان اتباع سال هاست با مشکلات و چالش های زیادی در این کشور روز و شب خود را می گذرانند. الفاظ و رفتار توهین آمیز یکی از زخم هایی است که این مهاجرین سال هاست با آن دست و پنجه نرم می کنند و اکنون گزارش توهین غیر انسانی تنبیه ۴ شاگرد جنجال بر انگیز شده است.

 


ادامه مطلب ...

در افغانستان جان انسان ها هیچ ارزشی ندارد

هر روز کارمان شمردن انفجار ها و انتحار ها و شمارش آمار تلفات مردم افغانستان توسط برادران ناراضی دیروز و مخالفین سیاسی امروز دولتمردان افغانستان است. نه مراکز فرهنگی را آرام ماندند، نه مکتب را ، نه مراسم تشییع جنازه را و نه مسجد را، نه روز را و نه شب را.در افغانستان جان انسان ها هیچ ارزشی ندارد.این هم یکی از پس لرزه های زلزله یی به نام حکومت وحدت ملی. سوال چرا حملات پس از تشکیل حکومت وحدت ملی بیشتر شده است؟ جناب عین و غین هر دویتان نشان دادید تا چه حد در دولت داری ضعیف و نتوانید. جای شرم است که یک کشور ۲ دولتمرد داشته باشد و نیروی نظامی ۴۶ کشور در آن حضور داشته باشد اما نتوانند از پس چند طالب چرک و سرو پا کنده برآیند. همه ی مردم افغانستان چه در داخل و چه در خارج از این همه غم و غصه افسرده شده اند.


نوجوانی که خود را در لیسه ی استقلال منفجر کرد


گفته می شود سال گذشته این نوجوان با دستور کرزی از زندان آزاد شده بود.


فراخوان تظاهرات در مارشتا


آیا پناهجویان افغان حق زندگی را ندارند؟ 

مردم افغانستان سالیان سال به علت جنگ، ناامنی های شدید و مشکلات اقتصادی به کشورهای جهان پناه برده و می برند. اما مدتیست مهاجران حتی در کشورهای اروپایی مانند سویدن که نمونه ی از برقراری صلح و مدافع حقوق بشر در جهان است، با اخراج های اجباری دست و پنجه نرم می کنند.

یک تن از پناهجویان افغان که دارای ۳ فرزند است و یک طفل اش ۲۰ روز قبل بدنیا آمده است و در حالیکه خانم اش اقامت دایم این کشور را دارد بگونه ی اجبار از سویدن  اخراج می گردد. وی فعلا در بازداشتگاه مارشتا بسر می برد.ازدواج ایشان بدلیل فقدان اسناد هویتی مدار اعتبار به اداره ذیبرط این کشور ثبت نشده است و اینک این امر باعث می شود تا اداره مهاجرت کشور سویدن و پولیس مرزی سویدن این ازدواج را به رسمیت نشناسد و این خانواده را از هم بپاشند. گفته می شود همسر این مرد پس از دستگیری همسرش با حالت نامناسب روحی و روانی دست و پنجه نرم می کند. در این جمع پدری هم که دختر ۱۰ ساله اش اقامت این کشور را دارد نیز اخراج گردد. 

قابل یادآوریست که بیشترین پناهجویان افغان از نداشتن اسناد هویتی قابل اعتبار رنج می برند و حکومت افغانستان را در نارسایی در این قبال مسوول دانسته و دلیل این نوع اخراج های اجباری را نیز دفاع نکردن مقامات افغانستان از حقوق شهروندان اش در بیرون از افغانستان می دانند.

در حال حاضر:

۹ افغان در بازداشتگاه مارشتا

۳ افغان در بازداشتگاه یتوبوری

۲ افغان در بازداشتگاه استروپ٬ بسر می برند.

بیایید به هرگونه ممکن از چنین اخراج های اجباری که کاملا مغایرت قوانین پناهندگی است٬ جلوگیری کنیم.

تعداد زیادی از پناهجویان افغان روز سه شنبه توسط طیاره (هواپیما) چارتر به گونه ی اجباری فاقد مدارک هویت از سویدن به افغانستان فرستاده می شوند. هموطنان عزیز با اشتراک تان در تظاهرات روز سه شنبه برای دفاع از حقوق پناهندگی و توقف این اخراج وظیفه بشری تان را انجام دهید.

زمان: روز سه شنبه، مؤرخ ١٦ دسامبر - ساعت ٦ شام

مکان: Migrationsverkets förvarsenhet, Maskingatan 4, Märsta


با احترام

احمد ذکی خلیل

Ahmad Zaki Khalil

فعال حقوق پناهجویان افغان - سویدن

مجروحین حادثه ی پکتیکا

 آقای اشرف غنی کاش پیش از اینکه چنین حوادثی رخ دهد و این ملت بیچاره جان خود و عزیزان خود را از دست دهند با مخالفان سیاسی خود جدی برخورد کنی. مساله ی جان و زندگی انسان ها در میان است.