Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان
Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان

تنبیه غیر انسانی ۴ شاگرد افغان در یکی از مکاتب ( مدارس ) تهران

سال هاست دولت ایران رفتار نامناسبی با اتباع دارد. مهاجرین افغان نیز در میان اتباع سال هاست با مشکلات و چالش های زیادی در این کشور روز و شب خود را می گذرانند. الفاظ و رفتار توهین آمیز یکی از زخم هایی است که این مهاجرین سال هاست با آن دست و پنجه نرم می کنند و اکنون گزارش توهین غیر انسانی تنبیه ۴ شاگرد جنجال بر انگیز شده است.

 


 

امروز سه شنبه ۲۵ ماه قوس ( آذر) روزنامه ی شهروند ایران از تنبیه ۴ شاگرد افغان در یکی از مکاتب (مدارس) ولسوالی (شهرستان) پاکدشت خبر می دهد. در این گزارش آمده است شاگردان به نام های (محمدرضا، یاسین، مرتضی و حمید) به علت نداشتن کتاب و نخواندن درس، مورد تنبیه شدیدی از سوی معلم خود قرار می گیرند.معلم این ۴ تن را برای تنبیه مجبور می کند تا دست خود را به درون سنگ تشناب (توالت) سرویس های بهداشتی مکتب داخل ببرند.

گفته می شود، این دانش آموزان که متعلم صنف (کلاس ) سوم مکتب (مدرسه)" ح " که مخصوص دانش‌آموزان اتباع است هستند. طبق گزارش هفته ی گذشته آقای (ر) معلم آنها زمانی که متوجه شد این ۴ شاگرد کارخانگی ( تکالیف) خود را ننوشته و کتاب های خود را به همراه ندارند از نماینده ی صنف (مبصر ) که امیر حسین نام داشت، خواست تا آنها را به تشناب ها برده و مجبورشان کند تا دست خود را به داخل سوراخ سنگ تشناب (توالت) کنند. محمد رضا احمدی، یکی از ۴ شاگردی که از سوی معلم تنبیه شده، گفته است:‌ ما آن روز دفترمان را به مدرسه نبرده بودیم. آقا به من و ۳ نفر دیگرگفت: از این به بعد یا درس می‌خوانید، یا … می‌خورید.
ما خیلی گریه کردیم ولی آقا به امیرحسین گفت: "باید ما را به دستشویی ببرد، به او گفت که اگر ما این کار را نکنیم، او را خط‌کش می‌زند".
محمدرضا می‌گوید: "بعدش امیرحسین ما را به دستشویی برد و حمید انگشت خودش را که داخل دستشویی کرده بود، خورد، من و بقیه اما انگشتمان را زدیم توی دستشویی بعد از آن یکی از بچه‌ها زودتر از ما از دستشویی فرار کرد و آقای عظیمی، ناظم مدرسه را دید، او هم آمد و ما را به دفتر مدرسه برد.
حمید را بردند و به سر و صورتش آب زدند. غلام‌علی خانی، مدیر معارف (آموزش و پرورش) پاکدشت، به گونه یی این تنبیه را رد می کند و می گوید: "معلم مدرسه، این چهار دانش‌آموز را تنبیه کرده اما نه به شکلی که این دانش‌آموزان تعریف کرده‌اند". خانی می گوید: "آن روز معلم برای اینکه شاگران را تنبیه کند از آنها خواست تا سالن را پاک ( تمیز) کنند. 
گفته شده خبر تنبیه را مادر یکی از شاگران به نام سکینه بهره‌مندی که سابق عضو انجمن اولیا و مربیان این مکتب بوده به شهروند گزارش می دهند. وی می افزاید: "هفته گذشته بود که پسرم این ماجرا را برای من تعریف کرد".
بعد از آن شنیدم مدرسه پدر و مادرها را خواسته، با آنها جلسه گذاشته و مدیر به آنها گفته که معلم خاطی را اخراج کرده و بهتر است که دراین‌ باره شکایت نکنند، چرا که اگر به قول او دراین‌ باره جار و جنجال راه بیندازند، مدرسه تعطیل می‌شود و فرزندانشان از درس می‌افتند. والدین این ۴ شاگرد هم از ترس در این باره به هیچ کس گزارشی ندادند. گفته می شهر شاگردان از ترس فراوان داستان را کامل برای والدین خود نگفته بودند.
طبق آمار رسمی دولت ایران در حال حاضر ۳۴۰ هزار شاگرد اتباع کشورها، از جمله افغانستان در مکاتب ( مدارس) ایران مصروف (مشغول ) به تحصیل هستند.



نظرات 3 + ارسال نظر
از آسمون هفتم یکشنبه 14 دی 1393 ساعت 01:49 http://belaze59.blogsky.com/

ایران را ترکان گرفته اند...به قول غظایری نیشابوری: تا حکومت به دست ترکان است/مرد آزاده مرد بی نان است..آزاده یعنی ایرانی اصیل که شامل مردم تاجیکستان افغانستان و ایرانه..

چشمه ساران شنبه 13 دی 1393 ساعت 04:26 http://chashmehsaran.blogfa.com

سلام.
از انعکاس مطلب شما یک حهان سپاسگزارم.
اگر آدرس انترنتی نشریه را برایم ارسال فرمایید بسیار ممنون می شود.

سلام دوست عزیز روزنامه ی شهروند در ایران

بهزاد سه‌شنبه 25 آذر 1393 ساعت 17:54 http://jeepers-creepers.blogsky.com

حیووون صفتها زیاده..یه روزی تاوان کارشون رو میدن
موفق باشید.

تشکر از شما

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.