Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان
Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان

فراخوان به مناسبت شب های کریستال ناخت


Ingen mer tystnad, inga fler kristallnätter!

Alla människors lika värde


به مناسبت شب های کریستال ناخت ( شب شیشه های شکسته) نهم نوامبر ٢٠١٤ تظاهرات علیه راسیسم و علیه خارجی ستیزی، در دفاع از حقوق پناهندگى در شهر گوتنبرگ برگزار می شود.



 
 

شا مگاه ٩ نهم نوامبر سال ١٩٣٨ در اولین بارقه های نازیسم آلمانی، ساکنان یهودی در شهرهای متعدد در خانه، مغازه، کنیسه ها و خیابان ها مورد حمله وحشتناک و وحشیانه نازیست های آلمانی قرار گرفتند. 

شبهای کریستال اشاره به ٢ شبانه روز دارد. نهم و دهم نوامبر ١٩٣٨ اقدام یک یهودی در سوی قصد به جان سفیر آلمان در پاریس ناکام ماند. این جوان برای انتقام جویی از جنایات دولت هیتلر علیه خانواده خویش دست به این کار زد. متاسفانه این بهانه ای را برای فرمانده هان نازیست های آلمانی فراهم آورد. گوبلز وزیز تبلیغات هیتلر مستقیما هدایت این حمله بیشرمانه گسترده را علیه یهودیان از کودک و پیر و جوان را به عهد گرفت.

هر ساله در گرامی داشت یاد قربانیان حمله وحشیانه نازیست ها اعتراضات گسترده ای در ٩ نوامبر علیه خشونت نازیسم صورت می گیرد.

به همین مناسبت برای روز یکشنبه تاریخ ٩ نوامبر سال جاری تظاهراتی با ابتکار و همکاری مجموعه ای از سازمان ها و جریانات ضد نژاد پرستی در مرکز شهر گوتنبرگ تدارک دیده شده است. 

جا دارد خواست و مطالبه حق پناهندگی به عنوان بخشی از حقوق اولیه انسانی را همراه همه انسانهای حق طلب و عدالتخواه این جامعه فرا خواند.

انجمن پناهندگان ایرانی ـ گوتنبرگ همه پناهندگان و انسان های آزادی خواه و برابری طلب و همه نیروها، جریانات، سازمان ها، نهادهای مترقی و سکولار و ضد نژاد پرستی را به شرکت فعال و حمایت از این تظاهرات فرا می خواند و همه شهروندان گوتنبرگ را به شرکت فعال در این گردهمایی و تظاهرات فرا می خوانیم که جنبش ضد نژاد پرستی را تقویت کنند.



زنده باد آزادی و برابری

زنده باد جنبش ضد نژاد پرستی



مکان: میدان برنز پارکن (Brunnsparken)

زمان : ساعت ١٤:٠٠ بعدازظهر



تلفنهای تماس

ماریا یوسف زی: ۶۵-۲۰-۵۸۶-۰۷۳

سحر صامت : ۱۴-۱۷-۹۳۵-۰۷۲

آکو رضایی :۳۴-۱۱-۸۷-۰۷۳ 

سیروس رئوفی :۳۷-۱۰-۳۱۰-۰۷۲



انجمن پناهندگان ایرانی ـ گوتنبرگ

اول نوامبر ٢٠١٤

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.