Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان
Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان

زردک زیادتری نوش جان کنید

به تعدادی از مردم افغانستان توصیه می کنم زردک زیادتری نوش جان کنند زیرا عقلشان به چشمشان است نه به منطق شان

  

وقتی مساله ی انتخابات مطرح شد و آشفتگی ها و بحران های امنیتی و اقتصادی به اوج رسید با تعدادی از دوستان مجازی ام راجع به اینکه هر چه زودتر باید این بحران ها  پایان یابد گفتگوی داشتم افرادی که هر کدام دارای تحصیلات عالی و تعدادی هم از نظر سن و سال افراد با تجربه بودند .تعداد زیادی به این عقیده بودند که قرن ها قوم پشتون بر ما حکومت می کنند حال نوبت ماست. مردم باید قیام کنند و قربانی بدهند اما من می گفتم چرا خشونت چرا قربانی؟ خداوند به ما شعور داده در این عصر پیشرفته به جای کشتن و توهین باید مذاکره شود میان نامزدان و هوادارانشان نه زد و خورد و آدم کشی. به تعدادی از دوستانم که در کشور های خارج اقامت دارند گفتم ما و شما از افغانستان که تبدیل به میدان جنگ شده دوریم وقتی جان خود را دوست داریم و برای حفظش به کشورهای دیگر پناه بردیم چرا برای رسیدن به بعضی از تعصبات فکری دیگران را تشویق به قربانی شدن کنیم ؟ اگر هر کس خواهان این است که قوم تاجیک با قربانی دادن به قدرت برسد خودش هم تشریف ببرد و قربانی شود نه اینکه تنها تشویق به قربانی شدن کند. اما در حالی که مردم در نظر نمی گیرند هر ٢ کاندیدای ریاست جمهوری از قوم پشتون اند. عبدالله عبدالله نیز از اصالتش قندهاری است (برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ویکی پدیا معتبر ترین سایت مراجعه کنید) ولی چون سالها در جنگ های  سمت شمال کشور با احمد شاه مسعود حضور داشته همه به این باور رسیده اند که عبدالله عبدالله از سمت پنجشیر است برای همین دری زبان ها وی را بیشتر در انتخابات حمایت کردند.پس ای ملت بیشتر زردک نوش جان کنید تا دیدتان بهتر شود. مردم هنوز به این ایده نرسیده اند  که  پس از ٤٠ سال جنگ و قرن ها تعصب های بی جا نمی شود در ١٣ سال که به نظر من از نظر فرهنگی و فکری پیشرفت چشمگیری نداشتیم و با وجود فساد اداری و همچنان اقتصاد ضعیف تعداد زیادی از مردم جامعه  انتخابات شفاف و آزاد را نمی توان تجربه کرد. من که خدا را شکر تهی از تعصب های نژادی زبانی و مذهبی هستم و همیشه امنیت جسمی و آرامش روحی مردمم برایم الویت دارد برایم مهم نیست کدام نامزد برنده می شود چون می دانم کنترل اوضای سیاسی و اقتصادی افغانستان توسط سیاسیون کشورهای ابرقدرت است و حتی اگر دولت وحدت ملی تشکیل شود باید هر ٢ نامزد گوش بفرمان باشند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.