Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان
Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان

آمار تلفات به علت سردی هوا و برف باری در افغانستان به ٦٣ نفر رسید


منابع خبری در مناطق مختلف افغانستان گفته‌اند که با کشته شدن ۲۲ تن در ۲۴ ساعت گذشته آمار تلفات سرما در برفباری‌های اخیر به ۶۳ تن رسیده است.


 
 

هفت تن در ولایت شمالی سر پل به علت سرمای شدید جان خود را از دست دادند . همچنین عبدالجبار حقبین والی سرپل گفت که با واژگون شدن یک مینی‌بوس حامل ۱۲ سرنشین روی جاده یخ‎زده، ۱۱ تن از جمله شماری زن و کودک کشته شدند.

به گفته ی  مقام‌های ولایت دایکندی در اثر فرود آمدن برف در گذرگاهی در ولسوالی میرامور یک تن کشته شده و چهار تن دیگر در حادثه مشابهی در همین ولایت زخمی شده‌اند. از سوی دیگر میر آقا اعتبار رییس اداره مبارزه با حوادث ولایت قندوز گفت که در اثر انفجار بالون گاز در خانه‎ای در ولسوالی "امام صاحب" چهار کودک کشته شدند.

این در حالی است که هفته گذشته از کلیک مرگ ۴۱ تن در مناطق مختلف افغانستان در رویدادهای مربوط به سرما و بارش برف گزارش شده بود؛ از جمله ۱۳ تن در جوزجان و هفت نفر در بدخشان. 

از ولایت جنوبی هلمند هم از مرگ هفت تن گزارش شده است.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند گفت که پنج نفر آنها چوپان‌هایی بودند که در سردی و بارش برف در دشتها گیر افتاده بودند و دو تن دیگر در اثر فرو ریختن سقف خانه جان دادند.

رویدادهای مرتبط با سرما و حوادث طبیعی در افغانستان بیشتر اوقات مرگبار بوده است.

برفباری‌های اخیر زندگی خیلی از خانواده‎های فقیر را مختل کرد. در مناطق کوهستانی و برفگیر راهها بسته شد و ارزش مواد سوخت بالا رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.