Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان
Sahar Samet

Sahar Samet

دفاع از حقوق زنان ,کودکان و پناهجویان

افغانستان

از هموطنانم خواهش می کنم بدون در نظر داشت مسائل قومی، نژادی، مذهبی، سیاسی، بیاید دست به دست هم دهیم  و به مردم بیچاره افغانستان که هر روز در گوشه ی از افغانستان قربانی حوادث غیر مترقبه و خشم طبیعت می شوند کمک کنیم.

این شعر توسط یکی از دوستان ارسال شده

تقدیم به همه مادران رنج دیده افغان به خصوص مادران داغدار حادثه رانش زمین در بدخشان 


  ادامه مطلب ...

بازماندگان ارگو بدخشان

بارها گفته ام از ماست که برماست

مردم ولسوالی ارگو در خاک و خون و ماتم عزیزانشان اند همه دارای خود را از دست داده اند و با چالش های نبود سرپناه و وسایل اولیه زندگی تهدیدشان می کند. اما نمایندگان و مقام های دولتی پس از سفر به ولایت بدخشان اینگونه با گرفتن عکس های یادگاری همدردی خود را با مردم اعلام کردند.

  ادامه مطلب ...

نجات

 روز جمعه ولسوالی ارگو بدخشان شاهد رانش زمین بود  این حادثه جان تعداد زیادی از هموطنان را گرفت. دولت افغانستان هم مثل  همیشه برنامه خاصی برای امداد به بازماندگان حوادث طبیعی ندارد.  دولت  پس از به ظاهر ٢ روز تلاش برای نجات جان هموطنانی که زیر آواراند دست از تلاش برداشت و دیروز یکشنبه ١٤ ماه جاری را عزای عمومی و قبر دسته جمعی اعلام کرد.  

این در حالیست که مردم  به تلاش های برای نجات جان عزیزان خود ادامه دادند و امروز در خبری که از آریانا نشر شد شنیدم مردم با پشت کار توانستند جان ٧ نفر را که زنده زیر آوار مانده بودند را نجات دهند و ٣ جسد هم کشف شد. 

یعنی تا این حد جان مردم در افغانستان بی ارزش است ؟؟؟ دولت افغانستان آیا چه عکس العملی نشان خواهد داد نسبت به این رویداد؟؟؟ احتمالا تعدادی دیگر هم زنده زیر آواراند. دولت افغانستان اینگونه نقض حقوق بشر می کند.

 

بدخشان

این روز ها جان ما انسان ها بی ارزش شده 

به خصوص جان هموطنانم در افغانستان،انتهار و انفجار کم بود. نبود امکانات پزشکی و از بین رفتن تعدادی به خصوص اطفال با ساده ترین بیماری ها در افغانستان کم بود که حال حوادث طبیعی جان هموطنان را می گیرد. منبع بی بی سی، شمار کشته‌ شدگان رانش زمین در بدخشان به ۲۵۰۰ نفر اعلام کرد.نمیدانم چه بگویم، بدخشان در غمت شریکم.